Jak prodat nemovitost: Inzerce a prohlídky (3.díl)
V předchozím díle „Jak prodat nemovitost: Příprava inzerce (2.díl)“ jsme vám ukázali, jaké kroky je potřeba udělat, než začnete řešit samotnou inzerci nemovitosti. V následujícím dílu vám vysvětlíme, jak připravit inzerci, jak propagovat svůj inzerát a jak si zmanažerovat samotné prohlídky nemovitosti. Jaký je následující postup při prodeji nemovitosti?
Obsah
1) Vložte připravený inzerát na Bezrealitky.cz
Od prvních krůčků a získávání informací o prodeji jste se konečně posunuli do jeho realizace a čeká vás samotná příprava inzerce. Bezrealitky vám nabízí platformu, kde vložení inzerátu zvládnete na pár kliknutí. A samotný inzerát máte na internetu během 5 minut. Přesvědčte se! A jaký je tedy ten nejlepší postup?
- Vyberte si ten nejvhodnější inzertní balíček
- Vytvořte inzerát z podkladů, které jste si připravili v předchozím díle tohoto seriálu
- Potvrďte výběr zvoleného balíčku a nastavte termín topování
- Proveďte platbu balíčku, tím zaktivujete svůj inzerát
- Sledujte, jak vám přichází reakce od zájemců
2) Využijte různé možnosti propagace
To, že je prodej nemovitosti velká věc v životě většiny z nás, jsme zmiňovali již v předchozích dílech. Proto nepodceňte ani propagaci inzerátu. Potřebujete přeci, aby se inzerát dostal k tomu pravému zájemci. Nejjednodušší způsob propagace máte k dispozici přímo v balíčku s inzercí na Bezrealitky. Využít můžete hned několik možností – topování, zvýraznění inzerátu nebo přednostní propagaci.
- topování = jednorázové topování (posunutí) inzerátu na vrchní pozice ve vyhledávání
- zvýraznění inzerátu = označení inzerátu štítkem ‚NEPŘEHLÉDNĚTE‘, který se zobrazuje v hlavním výpisu inzerátů
- přednostní propagace = propagace vašeho inzerátu v detailu konkurenčních inzerátů jako „Podobné inzeráty v okolí“
Další možností je propagace „offline“. Tedy propagace, která pomůže zaujmout lidi, kteří chodí kolem vaší nemovitosti! A tu dokáže zajistit Reklamní plachta. I reklamní plachtu můžete získat ve vybraném balíčku na Bezrealitky, a to v balíčku Komplet.
Moderní doba dnes však nabízí mnoho možností, kde lze nemovitost propagovat. Skvělou příležitostí, jak nemovitost dostat mezi lidi, jsou například i facebookové skupiny zaměřené na prodej nemovitostí. Můžete v nich sdílet váš vytvořený inzerát.
3) Odpovídejte poctivě zájemcům
Od zveřejnění inzerátu se vám začnou ozývat zájemci. Začnete hledat vhodného kupce, řešit prohlídky a konverzací bude postupně přibývat. Myslete však na slušnost a reputaci. Je vhodné každému zájemci odpovědět na jeho zprávu. Díky naší propracované komunikační platformě můžete celou komunikaci se zájemci zvládnout ze svého účtu Moje Bezrealitky.
Výhodou také je, že u každé konverzace je možné si vést své osobní poznámky k jednotlivým uchazečům (jak na vás uchazeč působil, na jakých jste se dohodli termínech, jakou cenu jste si domluvili, atd.). Všechny informace a celou historii se zájemcem tak máte pohromadě.
4) Naplánujte prohlídky s vážnými zájemci
Vybrali jste si několik vážných zájemců a chcete je pozvat na osobní prohlídku? Komunikovat s několika zájemci, domlouvat s nimi prohlídky v různých termínech, dorazit ve správný čas na prohlídku se může zdát jako nadlidský úkol z hlediska organizace. I na to, abychom vám komunikaci ulehčili co nejvíce, jsme však v Bezrealitky mysleli. V účtu Moje Bezrealitky můžete nabídnout zájemci termín prohlídky online. Všechny osobní prohlídky, které zájemci potvrdí, uvidíte ve svém Kalendáři prohlídek. A že jste ještě nevyzkoušeli domluvení prohlídky online? Tak pak je nejvyšší čas :)
5) Připravte pro zájemce ten nejlepší první dojem z nemovitosti
Ulovili jste první zájemce a chystáte se s nimi na prohlídku? Připravte pro zájemce ten nejlepší první dojem z nemovitosti. Zaměřte se na detaily a emoce. Máte na to první minutu, kterou zájemce stráví na prohlídce. Drobností ke zlepšení dojmu může být i vyvětrání nemovitosti, vytopení, květina postavená na stole či záclony v oknech. Na zahradě se může jednat o upravený a posekaný trávník.
6) Seznamte zájemce s dalším postupem
Nikdo není rád, když neví, co bude následovat. Sdělte proto zájemcům na konci prohlídky, jaký je další postup. Kolik máte ještě zájemců? Do kdy probíhají prohlídky? Kdy se zájemcům ozvete? Nejen, že se vyhnete zbytečným hovorům či zprávám od zájemců, kteří se budou ptát, ale zároveň stoupnete v očích jako zkušený majitel a prodejce. Také se domluvte se zájemci, do kdy oni vyjádří svůj zájem či nezájem.
Jste připraveni na inzerci? Pokračujte na 4. díl seriálu o prodeji vaší nemovitosti → Jak prodat nemovitost: Mám zájemce a dál? (4.díl)